Saturday, July 6, 2019

გარე დაკვირვების გაკვეთილის გეგმა N2


                                                                    გაკვეთილის გეგმა N2

მასწავლებლის სახელი, გვარი: მთვარისა ბესელია
პირადი ნომერი: 18001027496
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
სწავლების საფეხური/კლასი: საშუალო, მე-12 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 10 მოსწავლე (სსსმ მოსწავლე კლასში არ არის)
გაკვეთილის თემა: ქართული სიმბოლისტური სკოლის ესთეტიკა და გალაკტიონ ტაბიძის ლექსი „მთაწმინდის მთვარე“
გაკვეთილის მიზანი:
 მოსწავლე
ü  გაეცნოს და ისწავლოს ლიტერატურული ორდენის- „ცისფერყანწელების“ მიერ ორგანიზაციულად გაფორმებული დასავლეთევროპული სიმბოლისტური სკოლის  ერთ-ერთ მნიშვნელოვანი ლექსი, „მთაწმინდის მთვარე“;
ü  დააკვირდეს გალაკტიონის მშობლიური ენის ლექსიკას, მუსიკას;
ü  გაიხსენოს და ისაუბროს სიმბოლიზმის შესახებ;
ü  ამოწეროს ლექსიდან სიმბოლოები და გამოთქვას თავისი მოსაზრებები;
ü  გაიხსენოს გალაკტიონის დამოკიდებულება ღამესთან დაკავშირებით(„მე და ღამე“),აგრეთვე  სიკვდილთან შერიგების(„შერიგება“)მოტივი და  ჩასწვდეს „მთაწმინდის მთვარისეულ“ „ღამის სულში ჩახედვის“ ისტორიას.
გაკვეთილის თემისა  და მიზნის შესაბამისობა ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან:
გაკვეთილის თემა შესაბამისობაშია საგაკვეთილო მიზანთან.ეს შესაბამისობა გაზომვადია და თანხვედრაშია ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებთან.
ქართ.XII.6.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ტექსტში ასახული ფასეულობებისა და შეხედულებების ერთმანეთთან შედარება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ü  მსჯელობს სხვადასხვა ნაწარმოებში ასახული ფასეულობებისა და შეხედულებების მსგავსება-განსხვავებაზე.

ქართ.XII.7. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს კულტურული,სოციალური და ისტორიული ფასეულობების გავლენა ტექსტსა და მის ინტერპრეტაციაზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ამოიცნობს და ახსნის ტექსტში იმ უნივერსალური სიმბოლოების მნიშვნელობას,რომელიც დამახასიათებელია გარკვეული ისტორიული პერიოდისა და კულტურისთვის;
ქართ.XII.8.მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ენის სხვადასხვა ასპექტების გაანალიზება
შედეგი თვალასაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ü  გაიაზრებს ენას, როგორც მხატვრულ სახეთა შექმნის საშუალებას;
ü  გაიაზრებს კონკრეტული მხატვრული სახის ღირებულებას მხატვრულ სახეთა სისტემაში



N
აქტივობის
მიზანი და
აღწერა
გამოყენებული
მეთოდები
კლასის
ორგანიზების
ფორმა/
ფორმები
სასწავლო
რესურსები
(დაასაბუთეთ
რესურსების მიზანშე
წონილობა
სასწავლო
მიზნებთან
მიმართებაში)
დრო(წთ)
1
აქტივობა:საორგანიზაციო საკითხების მოგვარება
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეთა ინფორმირება;
პოზიტიური საგაკვეთილო გარემოს შექმნა
აქტივობის აღწერა: მასწავლებელი აგვარებს საორგანოზაციო საკითხებს,კლასს აცნობს გაკვეთილის თემას,მიზანს,შეფასების რუბრიკებს
ვერბალური
მთელი კლასი
საკლასო ჟურნალი,
კალამი, კომპიუტერი,
პროექტორი
საინფორმაციო პოსტერი
(გაკვეთილის თემა,მიზანი,
შეფასების რუბრიკები)

5წთ.
2
აქტივობა:
წინარე ცოდნის გააქტიურება
მოსწავლეებმა უნდა გაიხსენონ ქართული სიმბოლისტური სკოლა,მისი წარმომადგენლები,
ისაუბრონ სიმბოლისტურ ესთეტიკაზე.
აქტივობის მიზანი:
გაიხსენონ არსებული ცოდნა ახალი მასალის ასათვისებლად
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს გაიხსენონ „ცისფერყანწელები“,მათი სიმბოლისტური სკოლა.ისაუბრონ სიმბოლიზმზე, როგორც საყოველთაო ლიტერატურულ მიმდინარეობაზე,ქართულ სიმბოლისტურ სკოლაზე.
კითხვა-პასუხი
მთელი
კლასი

5წთ.
3
აქტივობა:
ლექსის წარდგენა გალაკტიონის წაკითხული „მთაწმინდის მთვარის“ მოსმენა;
აქტივობის მიზანი;
მოსწავლეთა ბუნებრივი  ინტერესების სტიმულირება
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი მოსწავლეებს ასმენინებს გალაკტიონის წაკითხულ „მთაწმინდის მთვარეს“.
(აქვე მასწავლებელი  მოსწავლეებს მიაწვდის ინფორმაციას ამ ჩანაწერის შესახებ)


აქტიური
მოსმენა
მთელი
კლასი
კომპიუტერის საშუალებით მოსწავლეები მოისმენენ გალაკტიონის წაკითხულ ლექსს,
„მთაწმინდის მთვარეს“

3წთ.
4
აქტივობა:  ახალი მასალის წარდგენა/ლექსის ზოგადი მიმოხილვა
აქტივობის მიზანი:ბიბლიოგრაფიულ იშვიათობად ქცეულ ჟურნალ„ცისფერ ყანწებში“ გალაკტიონის „მთაწმინდის მთვარის პირვანდელი ვარიანტის ნახვა და რითმებზე დაკვირვება, გეზის, მიმართულების მიცემა ახალი მასალის ასათვისებლად
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი უკითხავს მოსწავლეებს ლექსის პირვანდელ ვარიანტს და თვალნათლივ უჩვენებს  ჟურნალში გამუქებულ ბოლოკიდურ რითმებს.საუბრობს ლექსზე.
ინტერაქტი
ული მინი ლექცია
მთელი კლასი
1916 წელს გამოცემული
ჟურნალი
„ცისფერი
ყანწები“
(მოსწავლე თავისი თვალით იხილავს
ჟურნალში გამოქვეყნე
ბულ გალაკტიონის ლექსს, „მთაწმინდის
მთვარეს“,
დაათვალიე
რებს ჟურნალს.გაეცნობა სიმბოლიზმის შესახებ პირველად ინფორმაციას
8წთ.
5
აქტივობა:
ახალი ცოდნის
კონსტრუირება
ლექსში სიმბოლოების ახსნა
მიზანი: გამოუმუშავდეთ სიმბოლოებით აზროვნების უნარი
აქტივობის აღწერა:
მასწავლებელი ყოფს კლასს ორ ჯგუფად და სთხოვს მოსწავლეებს, ამოიწერონ ლექსიდან სიმბოლოები, გვერდით მიუწერონ მნიშვნელობები.

კოგნიტურ სქემაზე მუშაობა

ჯგუფური
მუშაობა
კოგნიტური
სქემა.
 T დიაგრამის გამოყენება. სიმბოლოს მიუწერენ მნიშვნელობას.
(ხელს შეუწყობს ლექსის იდეურ-მხატვრულ გაგებას).





7წთ.
6
აქტივობა: მოსწავლეთა ნამუშევრების პრეზენტაცია
აქტივობის მიზანი: ჯგუფებმა კლასს გააცნონ სიმბოლოების ანალიზი
აქტივობის აღწერა: პრეზენტაციას გააკეთებს ერთი ჯგუფი, მეორე ჯგუფი შეავსებს განსხვავებული მოსაზრებებით
პრეზენტაცია
ინდივი
დუალური
ფლიფჩარტი,
მარკერი,თაბახის
ფურცლები, კალმები
6წთ.
7
აქტივობა; ინტერაქტიული მინი ლექცია
მიზანი: ცოდნის გამთლიანება
აქტივობის აღწერა:მასწავლებელი გააერთიანებს „მე და ღამეში“, „შერიგებასა“ და „მთაწმინდის მთვარეში“ „ღამის სულში ჩახედვის“ ისტორიას. ესაუბრება მოსწავლეებს,როგორ გამოეყო გალაკტიონი ყოველგვარ სკოლას და როგორ  იქცა მისი ლექსი განსაკუთრებულ მოვლენად ქართულ პოეზიაში
მინი
ლექცია
მთელი
კლასი

6წთ.
8
შეფასება:
სწავლის გაუმჯობესების მიზნით,
განმავითარებელი შეფასება
(მასწავლებელი კლასს/მოსწავლეს ეტაპობრივად მისცემს განმავითარებელ შეფასებას (ფოკუსირებული იქნება ჯგუფური მუშაობა))
განმსაზღვრელი შეფასება
შემუშავებული რუბრიკების შესაბამისად


ახსნა-განმარტება
მთელი კლასი
შეფასების
რუბრიკა
5წთ.




გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:მოსწავლე           
ü  გაეცნო და ისწავლა ლიტერატურული ორდენის- „ცისფერყანწელების“ მიერ ორგანიზაციულად გაფორმებული           დასავლეთევროპული სიმბოლისტური სკოლის ერთ-ერთ მნიშვნელოვანი ლექსი „მთაწმინდის მთვარე“;
ü  დააკვირდა გალაკტიონის მშობლიური ენის ლექსიკას, მუსიკას;
ü  აიხსენა და ისაუბრა სიმბოლიზმის შესახებ;
ü  ამოწერა ლექსიდან სიმბოლოები და გამოთქვა თავისი მოსაზრებები;
ü  გაიხსენა გალაკტიონის დამოკიდებულება ღამესთან დაკავშირებით(„მე და ღამე“),აგრეთვე  სიკვდილთან შერიგების(„შერიგება“)მოტივი, ჩასწვდა„მთაწმინდის მთვარისეულ“ „ღამის სულში ჩახედვის“ ისტორიას.



შეფასება:
განმავითარებელი შეფასება
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
   მაღალი
საშუალოზე           მაღალი
საშუალო
საშუალოზე დაბალი
დაბალი
ჯგუფის მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
ჯგუფმა მიზანი კარგად გააცნობი
ერა
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი კარგად გააცნობიერა,იშვია
თად სჭირდება დავალების დაკონკრეტება
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი გააცნობიერა,
სჭირდება სამუშაოს დაკონკრეტ
ება
ჯგუფმა სამუშაოს
მიზანი ნაწილობ
რივ გააცნობიე
რა
ჯგუფმა სამუშაოს მიზანი
ვერ გააცნობი
ერა
თანამშრომლობა
ჯგუფის ყველა წევრი  აქტიურად თანამშრომ
შრომლობდა,ჯგუფის წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთო
ბები
ჯგუფის ყველა წევრი  ხშირად აქტიურად თანამშრომლობ
და,წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობე
ბი
ჯგუფის თითქმის ყველა წევრი აქტიურობდა,წევრებს შორის იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობე
ბი
ჯგუფის წევრები უმეტესად არ  აქტიურო
ბდნენ, მათ შორის ნაკლებად იყო პოზიტიუ
რი და საქმიანი ურთიერთობები
ჯგუფის წევრთა უმეტესო
ბა არ აქტიურობდა, მათ  შორის არ იყო პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობები
დროის ლიმიტი
საუკეთე
სოდ
იცავენ დროის ლიმიტს
ცდილობენ საუკეთესოდ
დაიცვან დროის ლიმიტი
ძირითადად იცავენ დროის ლიმიტს
უჭირთ დროის ლიმიტის დაცვა
ვერ იცავენ დროის ლიმიტს
აზრთა გაზიარე
ბის უნარი
აქვთ მოსმენისა და  საუკეთესო აზრთა
გაზიარების უნარი
აქვთ მოსმენისა და კარგი აზრთა
გაზიარების უნარი
აქვთ მოსმენისა და აზრთა გაზიარების უნარი
ნაწილობ
რივ აქვთ მოსმენისა და აზრთა გაზიარებ
ის უნარი
არ აქვთ მოსმენისა და აზრთა გაზიარე
ბის უნარი


განმსაზღვრელი შეფასება:
(შეფასდება მსჯელობა,ჩართულობა, ჯგუფური მუშაობა)
                                                  მსჯელობა

ქულები

მოსწავლე არგუმენტირებულად მსჯელობს, გამოაქვს ადეკვატური დასკვნები,იმოწმებს ადგილებს ტექსტიდან.
4-3
მოსწავლე ნაწილობრივ მსჯელობს, მსჯელობა ზოგჯერ არ შეესაბამება საკითხს, ზოგჯერ არაზუსტად იმოწმებს ადგილებს ტექსტიდან.
2-1
მოსწავლეს არ შეუძლია  მსჯელობა.
0
                                                ჩართულობა


მოსწავლე აქტიურად არის ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, ასრულებს ყველა მითითებას,გამოაქვს დასკვნები,მიჰყვება ინსტრუქციებს, ყველა აქტივობას პასუხისმგებლობით ეკიდება.
4-3
მოსწავლე ჩართულია საგაკვეთილო პროცესში,ნაწილობრივ ასრულებს მითითებებს,პასუხისმგებლობით ეკიდება აქტივობებს.
2-1
მოსწავლე არ არის ჩართული  საგაკვეთილო პროცესსი.
0
                                              ჯგუფური მუშაობა


მოსწავლე ზუსტად იცავს ჯგუფში მუშაობის წესებს,უსმენს ჯგუფის წევრებს,იზიარებს მათს შეხედულებებს, შეაქვს თავისი წვლილი ჯგუფის წარმატებაში.
2
მოსწავლე ნაწილობრივ იცავს ჯგუფში მუშაობისთვის განკუთვნილ წესებს, ზოგჯერ თავს იკავებს ჯგუფის მიერ დაკისრებული მოვალეობა გადაინაწილოს.
1
მოსწავლე არ იცავს ჯგუფში მუშაობისთვის განკუთვნილ წესებს.
0



ხელმოწერა:                                 /მთვარისა ბესელია/
თარიღი: 15.03.2019წ.

No comments:

Post a Comment