ქართული ენა და ლიტერატურა
მე-7 კლასი
(ავტორები: ვახტანგ როდონაია, ნინო ნაკუდაშვილი, ავთანდილ არაბული,
მარინე ხუციშვილი)
თემატური გეგმა
პედაგოგი-მთვარისა ბესელია
2017-2018 სასწავლო წელი
N
|
თემის
დასახელება
|
თარიღი
|
შენიშვნა
|
1.
|
საგაკვეთილო წესების შემუშავება.შთაბეჭდილებების გაზიარება.
|
|
|
2.
|
ილია ჭავჭავაძე, „სიტყვა წინამძღვრიანთკარის სამეურნეო სკოლის გახსნაზე“.
|
|
|
3.
|
დავით გურამიშვილი, „დავითიანი“. სწავლა მოსწავლეთა. „კარგს საქმეზედა
მიბაძვა..’; „უწვრთნელი ძაღლი მიხვდების...“
|
|
|
4.
|
„ისმინე სწავლის მძებნელო“...
|
|
|
5.
|
ძველი და თანამედროვე სკოლა. ანალიზი,სინთეზი, შეფასება.
|
|
|
6.
|
ძველ სიტყვებთან მუშაობა.
|
|
|
7.
|
დავით გურამიშვილის ენაში მსაზღვრელ-საზღვრულის გამოყენება. მსაზღვრელ-საზღვრულის
ბრუნება.
|
|
|
8.
|
მხატვრული ანალიზის ელემენტები. იგავ-არაკი, ალეგორია. სულხან-საბა ორბელიანის
ბიოგრაფია.
|
|
|
9.
|
სულხან-საბა ორბელიანი,“სოფლის მაშებელნი“ და ეზოპეს „ძაღლი, მელა და
მამალი“. შედარება.
|
|
|
10.
|
სულხან-საბა ორბელიანი, „ძალა ერთობისა“, „უგუნური მცურავი“, „გლახაკი
და ქილა ერბო“.
|
|
|
11.
|
სულხან-საბა ორბელიანი, „კუ და მორიელი,“„კაცი და გველი“.
|
|
|
12.
|
სულხან-საბა ორბელიანი, „კეისრის მაგისტროსი“.
|
|
|
13.
|
ილია ჭავჭავაძე, „ჩვენი ეხლანდელი სიბრძნე-სიცრუისა“.
|
|
|
14.
|
მუხრან მაჭავარიანი, „საბა“.
|
|
|
15.
|
სულხან-საბა ორბელიანი, „მოგზაურობა ევროპაში“.
|
|
|
16.
|
სულხან-საბას ქართული.ძველი და ახალი საბას ქართულში.
|
|
|
17.
|
ლადო ასათიანი, „ვაჟა-ფშაველას ნაამბობი“.
|
|
|
18.
|
ანა კალანდაძე, „რა ვარ? სტვირი ვარ!“.
|
|
|
19.
|
ომა წიკლაური,“საფლავზე მოვა
ლექსის ხე“.
|
|
|
20.
|
ტიციან ტაბიძე, ‘რია-რია...“
|
|
|
21.
|
ბესიკ ხარანაული, „ლექსები“.
|
|
|
22.
|
ისტორიული ფაქტები: ხეებზე გაკრული ლექსები;როგორ გადაარჩინა პოეტი მისმა
ლექსმა;როგორ უფრთხილდებოდნენ დიდი ხნის წინ დაწერილ ლექსს.
|
|
|
23.
|
ზუსტი
სინონიმები. სიტყვათა სიჭარბე ლექსში.რითმიდან
ურითმობამდე.მიმართვა.
სასვენი ნიშნები თეთრ ლექსში.
|
|
|
24.
|
გურამ პეტრიაშვილი, „პატარა დინოზავრი“. რით განსხვავდება ლიტერატურული
ზღაპარი ხალხურისაგან?
|
|
|
25.
|
გურამ პეტრიაშვილი,“თეთრსულელა“.
|
|
|
26.
|
ჩართული სიტყვები და გამოთქმები.სხვათა სიტყვის გადმოცემა.
|
|
|
27.
|
შექმენი შენი ზღაპარი. კალმის ცდა.
|
|
|
28.
|
იაკობ გოგებაშვილი, „ბურჯი ეროვნებისა“.თეზისი, არგუმენტი, დასკვნა.
|
|
|
29.
|
იაკობ გოგებაშვილი, „რანი ვიყავით გუშინ“.
|
|
|
30.
|
წიგნი თუ კომპიუტერი? მცირე მოცულობის განსჯითი ხასიათის ტექსტის დაწერა.
|
|
|
31.
|
თავფარავნელი ჭაბუკი. ხალხური.
|
|
|
32.
|
ბალადა. მოარული სიუჟეტები.ლოგიკური და მხატვრული განსაზღვრება.
|
|
|
33.
|
ნასახელარი ზმნები. დარღვევები ლექსის ფორმის გამო.
|
|
|
34.
|
ილია ჭავჭავაძე,“ბაზალეთის ტბა“.ლეგენდა.
|
|
|
35.
|
პირის ნიშნები ილია ჭავჭავაძის „ბაზალეთის ტბაში“.
|
|
|
36.
|
ვაჟა-ფშაველა, „ხმელი წიფელი“.
|
|
|
37.
|
ვაჟა-ფშაველა, „ხმელი წიფელი“.
|
|
|
38.
|
მხატვრული ანალიზის ელემენტები. გაპიროვნება.
|
|
|
39.
|
ვაჟა-ფშაველა, „იას უთხარით ტურფასა“.გიგი ხორნაულის წიგნის „ცხოვრება
ვაჟა-ფშაველასი“ მიხედვით ლექსის შექმნის ისტორია.
|
|
|
40.
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილი, „ცისა
ფერს...“
|
|
|
41.
|
ნაწილაკი „დიაღ“.ორი სიტყვის ერთად ბრუნება. ორგვარად დასმული სასვენი
ნიშნები.
|
|
|
42.
|
ციტატა, პერიფრაზი.
|
|
|
43.
|
ანა კალანდაძე, „საქართველოო ლამაზო“. ეპიგრაფი.
|
|
|
44.
|
ანა კალანდაძე, „საქართველოო ლამაზო“. რეფრენი.
|
|
|
45.
|
მედეა კახიძე, „ჩემი მიწის სადღეგრძელო“.
|
|
|
46.
|
მურმან ლებანიძე, „სამშობლო“, „ბევრს არ დაგპირდები“.
|
|
|
47.
|
აკაკი წერეთელი, „სულიკო“. ალეგორია.
|
|
|
48.
|
აკაკი წერეთელი, „სულიკო’.
|
|
|
49.
|
ვაჟა-ფშაველა, „სამეფოს სიმღერა“.
|
|
|
50.
|
დავით გურამიშვილი, „დინარი’.
|
|
|
51.
|
საქართველოს ჰიმნი. როგორ შეიქმნა ტექსტი.
|
|
|
52.
|
ზმნისწინით განსხვავებული ფორმები.
|
|
|
53.
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილის წერილი მაიკო ორბელიანისადმი
|
|
|
54.
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილი, „სული ობოლი“.
|
|
|
55.
|
პირადი წერილის ძირითადი ელემენტები. თხზვა.
|
|
|
56.
|
პარონიმები. „ელტვის“ზმნის სხვადასხვა მნიშვნელობა.
|
|
|
57.
|
კრიტიკული დამოკიდებულების შერბილება. დიმიტრი ყიფიანის წერილის (მღვდელმთავრის
მიმართ, 8 ივნისი, 1886წ.) განხილვა.
|
|
|
59.
|
ნოდარ დუმბაძე, „სისხლი“.1-ლი თავი.
|
|
|
60.
|
ნოდარ დუმბაძე, „სისხლი“, მე-2 თავი.
|
|
|
61.
|
ნოდარ დუმბაძე, „სისხლი“, მე-3 თავი.
|
|
|
62.
|
რევაზ ინანიშვილი, „ჩიტების გამომზამთრებელი“.
|
|
|
63.
|
რევაზ ინანიშვილი, „ჩიტების გამომზამთრებელი“. პიესა.
|
|
|
65.
|
როგორ იქმნება რთული სიტყვები. ფრაზეოლოგიზმები.
|
|
|
65.
|
ზმნის საწყისი ფორმის პრაქტიკული დანიშნულება.მიმართვის ფორმები. მარტივი
და რთული წინადადებების მონაცვლეობა.
|
|
|
66.
|
ფიქრის გადმოცემა.თხზვა.
|
|
|
67.
|
რევაზ ინანიშვილი, „დამრიგებელი“.
|
|
|
68.
|
დისკუსია.დისკუსიის საგანი.წამყვამი-მედიატორი. თემის არჩევა სადისკუსიოდ.
|
|
|
69.
|
მერაბ ბერძენიშვილი, „ზარი“.
|
|
|
70.
|
მერაბ ბერძენიშვილი, „დამნაშავე დასჯილია“.
|
|
|
71.
|
რომელიმე სატელევიზიო დისკუსიის
შეფასება მოცემული სქემის მიხედვით.
|
|
|
72.
|
რიცხვითი სახელი არსებითი სახელის როლში. ნაცვალსახელი და არსებითი სახელი
ერთად. ზედსართავი და არსებითი სახელი ერთად.
|
|
|
73.
|
გალაკტიონ ტაბიძე,“ეს მშობლიური ქარია“.
|
|
|
74.
|
გალაკტიონ ტაბიძე, „ატმის რტოო, დაღალულო რტოო...“
|
|
|
75.
|
გალაკტიონ ტაბიძე, „გაგონდება თუ არა...“
|
|
|
76.
|
გალაკტიონ ტაბიძე, „მზეო თიბათვისა“.
|
|
|
77.
|
გალაკტიონ ტაბიძე,“ფოთლების შრიალი“;გიორგი ლეონიძე, „ყივჩაღის პაემანი“;
ბგერწერაზე დაკვირვება. ალიტერაცია და ასონანსი.
|
|
|
78.
|
სიმონ ჩიქოვანი, „მზევინარი“. ბგერწერაზე დაკვირვება. თანხმოვანთა თანახმიერება.
|
|
|
79.
|
სიტყვები და ტაეპები.ორი, სამი, ოთხი ერთნაირი ხმოვანი
|
|
|
80.
|
ილია ჭავჭავაძე, „რა გითხრათ? რით გაგახაროთ?“პუბლიცისტიკა.
|
|
|
81.
|
ილია ჭავჭავაძე, „რა გითხრათ? რით გაგახაროთ?“
|
|
|
82.
|
ვაჟა-ფშაველა, „ენა“.
|
|
|
83.
|
რიტორიკული კითხვა, რიტორიკული შეძახილი.პუბლიცისტური წერილის ელემენტები.
თხზვა.
|
|
|
84.
|
რევაზ ინანიშვილი, „ტყის შვილები“.
|
|
|
85.
|
რევაზ ინანიშვილი, „ტყის შვილები“. პორტრეტის ენობრივი შტრიხები. გამომეტყველებითი
კითხვა.
|
|
|
86.
|
ბოლომოკვეცილი სიტყვები.ხმოვანმონაცვლე ზმნების დაწერილობა. საკუთარი
სახელები.
|
|
|
87.
|
ილია ჭავჭავაძე, „კაცია-ადამიანი?!“1-ლი თავი.
|
|
|
88.
|
მე-2 თავი.
|
|
|
89.
|
მე-2 თავი.
|
|
|
90.
|
მე-3 თავი.
|
|
|
91.
|
მე-5 თავი.
|
|
|
92.
|
შემაჯამებელი გაკვეთილი.
|
|
|
93.
|
ზედსართავი სახელების დანიშნულება.ნაზმნარი ზედსართავი სახელები. სხვათა
სიტყვის ნაწილაკი. როდის არ გამოიხატება სიმრავლე მრავლობითის ფორმებით.
|
|
|
94.
|
ალფონს დოდე,“ტარტარენ ტარასკონელის უჩვეულო თავგადასავალი“. ბაობაბის
ბაღი.
|
|
|
95.
|
ქალაქი ტარასკონი და ქუდზე მონადირენი
|
|
|
96.
|
ორი ტარტარენი
|
|
|
97.
|
ორი ნაწარმოების შედარება.“ კაცია-ადამიანი?! „ და „ტარტარენ ტარასკონელის უჩვეულო თავგადასავალი“
|
|
|
98.
|
-ოსან დაბოლოება. სასვენი ნიშნები.
|
|
|
99.
|
რითმა.საინფორმაციო ხასიათის ტექსტი. ყავის ხე.
|
|
|
100.
|
შოთა ძიძიგური, „ენის წარმოშობა“.
|
|
|
101.
|
ფაქტი და მისი შეფასება საინფორმაციო და შემეცნებითი ხასიათის ტექსტებში.
|
|
|
102.
|
ნაწილაკი „თურმე“. განმაზოგადებელი ჩართულები ტექსტში.
|
|
|
103.
|
რეზიუმე. რეზიუმეს დაწერა.
|
|
|
104.
|
ნიკო ბაგრატიონი, „ბურებთან“. მემუარული ჟანრის ლიტერატურა.
|
|
|
105.
|
იგივე
|
|
|
106.
|
იგივე
|
|
|
107.
|
იგივე
|
|
|
108.
|
იგივე
|
|
|
109.
|
კუთვნილების გამოხატვის საშუალებები. სადაც თუ რომელშიც? საკუთარი ბიოგრაფიიდან
რაიმე ფაქტის მოყოლა.
|
|
|
110
|
აკაკი წერეთელი, „თორნიკე ერისთავი“. ისტორიული ფაქტი.1-ლი თავი.პოემა,
პროლოგი. კარი პირველი.
|
|
|
111.
|
მე-2 თავი.
|
|
|
112.
|
მე-3 თავი.
|
|
|
113.
|
მე-4 თავი.
|
|
|
114.
|
მე-5 თავი.
|
|
|
115.
|
ომონიმები.მეტყველების გამომხატველი ზმნები.
|
|
|
116.
|
კარი მეორე.1-ლი,მე-2 თავები.
|
|
|
117.
|
მე-3 თავი.
|
|
|
118.
|
მე-4 თავი.
|
|
|
119.
|
მესამე კარი, 1-ლი, მე-2 თავის ნაწილი.
|
|
|
120.
|
მე-2 თავი (დარჩენილი ნაწილი).
|
|
|
121.
|
მე-3, მე-4 თავები.
|
|
|
122.
|
მე-5 თავი.
|
|
|
123.
|
მე-6 თავი.
|
|
|
124.
|
მეოთხე კარი, 1-ლი თავი.
|
|
|
125.
|
მე-2 თავი.
|
|
|
126.
|
მე-3 თავი.
|
|
|
127.
|
მე-4 თავი.
|
|
|
128.
|
გიორგი მთაწმინდელი,“იოვანესა და ექვთიმეს ცხოვრება“. ისტორიული ცნობა
და პოეტის მიერ შეთხზული.
|
|
|
129.
|
ფაბულა და სიუჟეტი. შემაჯამებელი გაკვეთილი.
|
|
|
130.
|
სამეცნიერო-საინფორმაციო (ენციკლოპედიის სტატიის) და საინფორმაციო-პოპულარული
(გზამკვლევის) ტექსტები. ათონი.
|
|
|
131.
|
დარგობრივი ლექსიკა. შედგენილი ტერმინები.
|
|
|
132.
|
პროექტი. ნაცნობი ძეგლის, ღირსშესანიშნავი ადგილის გზამკვლევი.
|
|
|
133.
|
ოტია იოსელიანი, „ჩემი ვეფხისტყაოსანი“.
|
|
|
134.
|
კითხვის სტრატეგიები.სიტყვის ამოცნობა კონტექსტის მიხედვით, წაკითხულის
ხელახლა გადაკითხვა.
|
|
|
135.
|
თათბირი ნურადინ-ფრიდონისა.
|
|
|
136.
|
თათბირი ავთანდილისა.
|
|
|
137.
|
თათბირი ტარიელისა.
|
|
|
138.
|
ქაჯეთის ციხის აღება.
|
|
|
139.
|
რა ვიცით და რა გვინდა ვიცოდეთ „ვეფხისტყაოსნის“ შესახებ.
|
|
|
140.
|
ძველ ფორმათა „ამოკითხვა“ ახლებურად.ძველებური მრავლობითი „ვეფხისტყაოსანში“.
|
|
|
141.
|
ზღაპარი-„სამი მონადირე“. მწერლის მთავარი სათქმელი.
|
|
|
142.
|
სულხან-საბა ორბელიანი, „უნაღვლოთა მძებნელი“.
|
|
|
143.
|
იგივე. სათქმელის გამოხატვის
ხერხი.
|
|
|
144.
|
ვაჟა-ფშაველა, „კლდემ მხოლოდ ერთხელ თქვა“.
|
|
|
145.
|
იგივე
|
|
|
146.
|
დაბა, უდაბნო, უდაბური.
ბოდიშის მოხდა.
„თურე“ და „თურმე“.
|
|
|
147..
|
ძველ და ახალ ზმნისწინთა თანაარსებობა. მსაზღვრელ-საზღვრული.
|
|
|
148.
|
წლის განმავლობაში შესწავლილი ნაწარმოებები. ტექსტების ტიპები. (ცხრილის
შევსება).
|
|
|
149.
|
რა მოგვცა მიმდინარე სასწავლო წლის ლიტერატურულმა ცხოვრებამ (წერილობითი
ფორმა).
|
|
|
P.s. კვირაში
ერთხელ (პარასკევს) ქართული ენის გაკვეთილები, კერძოდ, ზმნა და მისი ფორმაწარმოება.
1.
|
ზმნა და მისი ადგილი სიტყვათა წარმოებაში
|
|
|
2.
|
პირის შეწყობა ზმნასთან
|
|
|
3.
|
ორი არაერთგვაროვანი ობიექტი
|
|
|
4.
|
გარდამავალი და გარდაუვალი ზმნები
|
|
|
5.
|
სუბიექტური პირის ნიშნები ზმნაში
|
|
|
6.
|
როცა სუბიექტი მრავლობითში დგას
|
|
|
7.
|
ობიექტური პირის ნიშნები ზმნაში
|
|
|
8.
|
როცა ობიექტი მრავლობითში დგას
|
|
|
9.
|
პირის ნიშანთა მართლწერა
|
|
|
10.
|
ზმნისწინი და მისი ფუნქცია
|
|
|
11.
|
ძველი ზმნისწინები და ზმნისწინთა მართლწერა
|
|
|
12.
|
ზმნის უღლება
|
|
|
13.
|
მწკრივთა კითხვები და მწკრივის ფორმის აგებულება
|
|
|
14.
|
კილო_როგორც მწკრივის შინაარსის არსებითი ნიშანი
|
|
|
15.
|
დრო და თხრობითი კილოს ფორმები
|
|
|
16.
|
ასპექტი ანუ მოქმედების ნაირგვარობა
|
|
|
17.
|
ზმნის უღლების საერთო სურათი:მწკრივები და მათი სახელწოდებანი
|
|
|
18.
|
უღლების ტიპები
|
|
|
19.
|
ფუძემონაცვლე ზმნების უღლება
|
|
|
20.
|
მწკრივის ფორმათა მართლწერის საკითხი
|
|
|
21.
|
ქცევა ანუ კუთვნილების გამოხატვა ზმნაში
|
|
|
22.
|
კონტაქტი ანუ მოქმედება სხვისი დახმარებით (იძულებით)
|
|
|
23.
|
ზმნის გარდამავლობა და გვარი
|
|
|
24.
|
ე.წ.წესიერი და უწესო ზმნები
|
|
|
25.
|
საწყისის წარმოება
|
|
|
26.
|
მიმღეობა
|
|
|
No comments:
Post a Comment