Saturday, July 6, 2019

თემატური გეგმა(მე_7 კლასი)


ქართული ენა და ლიტერატურა



მე-7 კლასი
(ავტორები:  ვახტანგ როდონაია, ნინო ნაკუდაშვილი, ავთანდილ არაბული, მარინე ხუციშვილი)


თემატური გეგმა


პედაგოგი-მთვარისა ბესელია









2017-2018 სასწავლო წელი

N
                          თემის დასახელება 
თარიღი
შენიშვნა
1.
საგაკვეთილო წესების შემუშავება.შთაბეჭდილებების გაზიარება.


2.
ილია ჭავჭავაძე, „სიტყვა წინამძღვრიანთკარის სამეურნეო სკოლის გახსნაზე“.


3.
დავით გურამიშვილი, „დავითიანი“. სწავლა მოსწავლეთა. „კარგს საქმეზედა მიბაძვა..’; „უწვრთნელი ძაღლი მიხვდების...“


4.
„ისმინე სწავლის მძებნელო“...


5.
ძველი და თანამედროვე სკოლა. ანალიზი,სინთეზი, შეფასება.


6.
ძველ სიტყვებთან მუშაობა.


7.
დავით გურამიშვილის ენაში მსაზღვრელ-საზღვრულის გამოყენება. მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნება.


8.
მხატვრული ანალიზის ელემენტები. იგავ-არაკი, ალეგორია. სულხან-საბა ორბელიანის ბიოგრაფია.


9.
სულხან-საბა ორბელიანი,“სოფლის მაშებელნი“ და ეზოპეს „ძაღლი, მელა და მამალი“. შედარება.


10.
სულხან-საბა ორბელიანი, „ძალა ერთობისა“, „უგუნური მცურავი“, „გლახაკი და ქილა ერბო“.


 11.
სულხან-საბა ორბელიანი, „კუ და მორიელი,“„კაცი და გველი“.


12.
სულხან-საბა ორბელიანი, „კეისრის მაგისტროსი“.


13.
ილია ჭავჭავაძე, „ჩვენი ეხლანდელი სიბრძნე-სიცრუისა“.


14.
მუხრან მაჭავარიანი, „საბა“.


15.
სულხან-საბა ორბელიანი, „მოგზაურობა ევროპაში“.


16.
სულხან-საბას ქართული.ძველი და ახალი საბას ქართულში.


17.
ლადო ასათიანი, „ვაჟა-ფშაველას ნაამბობი“.


18.
ანა კალანდაძე, „რა ვარ? სტვირი ვარ!“.


19.
 ომა წიკლაური,“საფლავზე მოვა ლექსის ხე“.


20.
ტიციან ტაბიძე, ‘რია-რია...“


21.
ბესიკ ხარანაული, „ლექსები“.


22.
ისტორიული ფაქტები: ხეებზე გაკრული ლექსები;როგორ გადაარჩინა პოეტი მისმა ლექსმა;როგორ უფრთხილდებოდნენ დიდი ხნის წინ დაწერილ ლექსს.


23.
ზუსტი სინონიმები. სიტყვათა სიჭარბე ლექსში.რითმიდან
ურითმობამდე.მიმართვა. სასვენი ნიშნები თეთრ ლექსში.


24.
გურამ პეტრიაშვილი, „პატარა დინოზავრი“. რით განსხვავდება ლიტერატურული ზღაპარი ხალხურისაგან?


25.
გურამ პეტრიაშვილი,“თეთრსულელა“.


26.
ჩართული სიტყვები და გამოთქმები.სხვათა სიტყვის გადმოცემა.


27.
შექმენი შენი ზღაპარი. კალმის ცდა.


28.
იაკობ გოგებაშვილი, „ბურჯი ეროვნებისა“.თეზისი, არგუმენტი, დასკვნა.


29.
იაკობ გოგებაშვილი, „რანი ვიყავით გუშინ“.


30.
წიგნი თუ კომპიუტერი? მცირე მოცულობის განსჯითი ხასიათის ტექსტის დაწერა.


31.
თავფარავნელი ჭაბუკი. ხალხური.


32.
ბალადა. მოარული სიუჟეტები.ლოგიკური და მხატვრული განსაზღვრება.


33.
ნასახელარი ზმნები. დარღვევები ლექსის ფორმის გამო.


34.
ილია ჭავჭავაძე,“ბაზალეთის ტბა“.ლეგენდა.


35.
პირის ნიშნები ილია ჭავჭავაძის „ბაზალეთის ტბაში“.


36.
ვაჟა-ფშაველა, „ხმელი წიფელი“.


37.
ვაჟა-ფშაველა, „ხმელი წიფელი“.


38.
მხატვრული ანალიზის ელემენტები. გაპიროვნება.


39.
ვაჟა-ფშაველა, „იას უთხარით ტურფასა“.გიგი ხორნაულის წიგნის „ცხოვრება ვაჟა-ფშაველასი“ მიხედვით ლექსის შექმნის ისტორია.


40.
 ნიკოლოზ ბარათაშვილი, „ცისა ფერს...“


41.
ნაწილაკი „დიაღ“.ორი სიტყვის ერთად ბრუნება. ორგვარად დასმული სასვენი ნიშნები.


42.
ციტატა, პერიფრაზი.


43.
ანა კალანდაძე, „საქართველოო ლამაზო“. ეპიგრაფი.


44.
ანა კალანდაძე, „საქართველოო ლამაზო“. რეფრენი.


45.
მედეა კახიძე, „ჩემი მიწის სადღეგრძელო“.


46.
მურმან ლებანიძე, „სამშობლო“, „ბევრს არ დაგპირდები“.


47.
აკაკი წერეთელი, „სულიკო“.  ალეგორია.


48.
აკაკი წერეთელი, „სულიკო’.


49.
ვაჟა-ფშაველა, „სამეფოს სიმღერა“.


50.
დავით გურამიშვილი, „დინარი’.


51.
საქართველოს ჰიმნი. როგორ შეიქმნა ტექსტი.


52.
ზმნისწინით განსხვავებული ფორმები.


53.
ნიკოლოზ ბარათაშვილის წერილი მაიკო ორბელიანისადმი


54.
ნიკოლოზ ბარათაშვილი, „სული ობოლი“.


55.
პირადი წერილის ძირითადი ელემენტები. თხზვა.


56.
პარონიმები. „ელტვის“ზმნის სხვადასხვა მნიშვნელობა.


57.
კრიტიკული დამოკიდებულების შერბილება. დიმიტრი ყიფიანის წერილის (მღვდელმთავრის მიმართ, 8 ივნისი, 1886წ.) განხილვა.


59.
ნოდარ დუმბაძე, „სისხლი“.1-ლი თავი.


60.
ნოდარ დუმბაძე, „სისხლი“, მე-2 თავი.


61.
ნოდარ დუმბაძე, „სისხლი“, მე-3 თავი.


62.
რევაზ ინანიშვილი, „ჩიტების გამომზამთრებელი“.


63.
რევაზ ინანიშვილი, „ჩიტების გამომზამთრებელი“. პიესა.


65.
როგორ იქმნება რთული სიტყვები. ფრაზეოლოგიზმები.


65.
ზმნის საწყისი ფორმის პრაქტიკული დანიშნულება.მიმართვის ფორმები. მარტივი და რთული წინადადებების მონაცვლეობა.


66.
ფიქრის გადმოცემა.თხზვა.


67.
რევაზ ინანიშვილი, „დამრიგებელი“.


68.
დისკუსია.დისკუსიის საგანი.წამყვამი-მედიატორი. თემის არჩევა სადისკუსიოდ.


69.
მერაბ ბერძენიშვილი, „ზარი“.


70.
მერაბ ბერძენიშვილი, „დამნაშავე დასჯილია“.


71.
რომელიმე სატელევიზიო დისკუსიის  შეფასება მოცემული სქემის მიხედვით.


72.
რიცხვითი სახელი არსებითი სახელის როლში. ნაცვალსახელი და არსებითი სახელი ერთად. ზედსართავი და არსებითი სახელი ერთად.


73.
გალაკტიონ ტაბიძე,“ეს მშობლიური ქარია“.


74.
გალაკტიონ ტაბიძე, „ატმის რტოო, დაღალულო რტოო...“


75.
გალაკტიონ ტაბიძე, „გაგონდება თუ არა...“


76.
გალაკტიონ ტაბიძე, „მზეო თიბათვისა“.


77.
გალაკტიონ ტაბიძე,“ფოთლების შრიალი“;გიორგი ლეონიძე, „ყივჩაღის პაემანი“; ბგერწერაზე დაკვირვება. ალიტერაცია და ასონანსი.


78.
სიმონ ჩიქოვანი, „მზევინარი“. ბგერწერაზე დაკვირვება. თანხმოვანთა თანახმიერება.


79.
სიტყვები და ტაეპები.ორი, სამი, ოთხი ერთნაირი ხმოვანი


80.
ილია ჭავჭავაძე, „რა გითხრათ? რით გაგახაროთ?“პუბლიცისტიკა.


81.
ილია ჭავჭავაძე, „რა გითხრათ? რით გაგახაროთ?“


82.
ვაჟა-ფშაველა, „ენა“.


83.
რიტორიკული კითხვა, რიტორიკული შეძახილი.პუბლიცისტური წერილის ელემენტები. თხზვა.


84.
რევაზ ინანიშვილი, „ტყის შვილები“.


85.
რევაზ ინანიშვილი, „ტყის შვილები“. პორტრეტის ენობრივი შტრიხები. გამომეტყველებითი კითხვა.


86.
ბოლომოკვეცილი სიტყვები.ხმოვანმონაცვლე ზმნების დაწერილობა. საკუთარი სახელები.


87.
ილია ჭავჭავაძე, „კაცია-ადამიანი?!“1-ლი თავი.


88.
მე-2 თავი.


89.
მე-2 თავი.


90.
მე-3 თავი.


91.
მე-5 თავი.


92.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


93.
ზედსართავი სახელების დანიშნულება.ნაზმნარი ზედსართავი სახელები. სხვათა სიტყვის ნაწილაკი. როდის არ გამოიხატება სიმრავლე მრავლობითის ფორმებით.


94.
ალფონს დოდე,“ტარტარენ ტარასკონელის უჩვეულო თავგადასავალი“. ბაობაბის ბაღი.


95.
ქალაქი ტარასკონი და ქუდზე მონადირენი


96.
ორი ტარტარენი


97.
ორი ნაწარმოების შედარება.“ კაცია-ადამიანი?! „ და  „ტარტარენ ტარასკონელის უჩვეულო თავგადასავალი“


98.
-ოსან დაბოლოება. სასვენი ნიშნები.


99.
რითმა.საინფორმაციო ხასიათის ტექსტი. ყავის ხე.


100.
შოთა ძიძიგური, „ენის წარმოშობა“.


101.
ფაქტი და მისი შეფასება საინფორმაციო და შემეცნებითი ხასიათის ტექსტებში.


102.
ნაწილაკი „თურმე“. განმაზოგადებელი ჩართულები ტექსტში.


103.
რეზიუმე. რეზიუმეს დაწერა.


104.
ნიკო ბაგრატიონი, „ბურებთან“. მემუარული ჟანრის ლიტერატურა.


105.
იგივე


106.
იგივე


107.
იგივე


108.
იგივე


109.
კუთვნილების გამოხატვის საშუალებები. სადაც თუ რომელშიც? საკუთარი ბიოგრაფიიდან რაიმე ფაქტის მოყოლა.


110
აკაკი წერეთელი, „თორნიკე ერისთავი“. ისტორიული ფაქტი.1-ლი თავი.პოემა, პროლოგი. კარი პირველი.


111.
მე-2 თავი.


112.
მე-3 თავი.


113.
მე-4 თავი.


114.
მე-5 თავი.


115.
ომონიმები.მეტყველების გამომხატველი ზმნები.


116.
კარი მეორე.1-ლი,მე-2 თავები.


117.
მე-3 თავი.


118.
მე-4 თავი.


119.
მესამე კარი, 1-ლი, მე-2 თავის ნაწილი.


120.
მე-2 თავი (დარჩენილი ნაწილი).


121.
მე-3, მე-4 თავები.


122.
მე-5 თავი.


123.
მე-6 თავი.


124.
მეოთხე კარი, 1-ლი თავი.


125.
მე-2 თავი.


126.
მე-3 თავი.


127.
მე-4 თავი.


128.
გიორგი მთაწმინდელი,“იოვანესა და ექვთიმეს ცხოვრება“. ისტორიული ცნობა და პოეტის მიერ შეთხზული.


129.
ფაბულა და სიუჟეტი. შემაჯამებელი გაკვეთილი.


130.
სამეცნიერო-საინფორმაციო (ენციკლოპედიის სტატიის) და საინფორმაციო-პოპულარული (გზამკვლევის) ტექსტები. ათონი.


131.
დარგობრივი ლექსიკა. შედგენილი ტერმინები.


132.
პროექტი. ნაცნობი ძეგლის, ღირსშესანიშნავი ადგილის გზამკვლევი.


133.
ოტია იოსელიანი, „ჩემი ვეფხისტყაოსანი“.


134.
კითხვის სტრატეგიები.სიტყვის ამოცნობა კონტექსტის მიხედვით, წაკითხულის ხელახლა გადაკითხვა.


135.
თათბირი ნურადინ-ფრიდონისა.


136.
 თათბირი ავთანდილისა.


137.
თათბირი ტარიელისა.


138.
ქაჯეთის ციხის აღება.


139.
რა ვიცით და რა გვინდა ვიცოდეთ „ვეფხისტყაოსნის“ შესახებ.


140.
ძველ ფორმათა „ამოკითხვა“ ახლებურად.ძველებური მრავლობითი „ვეფხისტყაოსანში“.


141.
ზღაპარი-„სამი მონადირე“. მწერლის მთავარი სათქმელი.


142.
სულხან-საბა ორბელიანი, „უნაღვლოთა მძებნელი“.


143.
იგივე. სათქმელის  გამოხატვის ხერხი.


144.
ვაჟა-ფშაველა, „კლდემ მხოლოდ ერთხელ თქვა“.


145.
იგივე


146.
დაბა, უდაბნო, უდაბური.
ბოდიშის მოხდა.
„თურე“ და „თურმე“.


147..
ძველ და ახალ ზმნისწინთა თანაარსებობა.       მსაზღვრელ-საზღვრული.


148.
წლის განმავლობაში შესწავლილი ნაწარმოებები. ტექსტების ტიპები. (ცხრილის შევსება).


149.
რა მოგვცა მიმდინარე სასწავლო წლის ლიტერატურულმა ცხოვრებამ (წერილობითი ფორმა).



P.s.  კვირაში ერთხელ (პარასკევს) ქართული ენის გაკვეთილები, კერძოდ, ზმნა და მისი ფორმაწარმოება.
1.
ზმნა და მისი ადგილი სიტყვათა წარმოებაში


2.
პირის შეწყობა ზმნასთან


3.
ორი არაერთგვაროვანი ობიექტი


4.
გარდამავალი და გარდაუვალი ზმნები


5.
სუბიექტური პირის ნიშნები ზმნაში


6.
როცა სუბიექტი მრავლობითში დგას


7.
ობიექტური პირის ნიშნები ზმნაში


8.
როცა ობიექტი მრავლობითში დგას


9.
პირის ნიშანთა მართლწერა


10.
ზმნისწინი და მისი ფუნქცია


11.
ძველი ზმნისწინები და ზმნისწინთა მართლწერა


12.
ზმნის უღლება


13.
მწკრივთა კითხვები და მწკრივის ფორმის აგებულება


14.
კილო_როგორც მწკრივის შინაარსის არსებითი ნიშანი


15.
დრო და თხრობითი კილოს ფორმები


16.
ასპექტი ანუ მოქმედების ნაირგვარობა


17.
ზმნის უღლების საერთო სურათი:მწკრივები და მათი სახელწოდებანი


18.
უღლების ტიპები


19.
ფუძემონაცვლე ზმნების უღლება


20.
მწკრივის ფორმათა მართლწერის საკითხი


21.
ქცევა ანუ კუთვნილების გამოხატვა ზმნაში


22.
კონტაქტი ანუ მოქმედება სხვისი დახმარებით (იძულებით)


23.
ზმნის გარდამავლობა და გვარი


24.
ე.წ.წესიერი და უწესო ზმნები


25.
საწყისის წარმოება


26.
მიმღეობა



No comments:

Post a Comment