Saturday, July 6, 2019

სამოდელო გაკვეთილი


საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
მასწავლებელი: მთვარისა ბესელია
სწავლების საფეხური: საშუალო, მე-11 კლასი
მოსწავლეთა პროფილი: 10 მოსწავლე, სპეციალური საჭიროების  მქონე მოსწავლე არ არის
გაკვეთილის თემა: ილია ჭავჭავაძის „მგზავრის წერილების“ პრობლემატიკა და დღევანდელობა/ პარალელები
ესგ-ით მისაღწევი შედეგები: 1.ქართ.XI.5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის,თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.
·         მსჯელობს იმაზე, თუ როგორ განსაზღვრავს კონკრეტული ეპოქა ლიტერატურულ თემებს, იდეებს, პრობლემატიკას და ინფორმაციის სპეციფიკურობას;
·         აანალიზებს კონკრეტული ეპოქის დამახასითებელ ნიშნებს და მათ გავლენას ლიტერატურულ ნაწარმოებში ასახული პრობლემის გადაჭრის გზებზე;
·         შეაფასებს ეპოქისთვის დამახასიათებელ თემებს, იდეებსა და პრობლემებს ამავე ეპოქის სოციალურ-კულტურული კონტექსტის გათვალისწინებით.

ქართ.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს, როგორ გამოიყენება მხატვრული და არამხატვრული ტექსტის ელემენტები მისი ინტერპრეტაციის დროს.
·         მსჯელობს ტექსტის ორგანიზების თავისებურებებზე;
·         ლიტერატურული ჟანრების სპეციფიკური ნიშნების ამოცნობის საფუძველზე განსაზღვრავს ნაწარმოების ჟანრს;
·         პოლიჟანრულ ნაწარმოებში ამოიცნობს სხვადასხვა ჟანრს.
გაკვეთილის მიზანი: 1.ილია ჭავჭავაძის „მგზავრის წერილებში“ მოცემული პრობლემების იდენტიფიცირება და დღევანდელობის შედარებითი ანალიზი;
2.მსჯელობის უნარის განვითარება.
გაკვეთილის შედეგი:1. მოსწავლე შეძლებს ილია ჭავჭავაძის „მგზავრის წერილების“პრობლემების იდენტიფიცირებას და დღევანდელობასთან პარალელების გავლებას, მსგავსება-განსხვავებების პოვნას.
2.მოსწავლეს მეტად განუვითარდება მსჯელობის უნარი.
შეფასების საგანი: მსჯელობის უნარი.
შეფასების კრიტერიუმი: განმავითარებელი, განმსაზღვრელი
P.S.გაკვეთილის მენეჯმენტი დეტალურად ჩაშლილია ქვემოთ მოცემულ ცხრილში.

N
  აქტივობის აღწერა
მეთოდი
კლასის
ორგანიზების
ფორმა
სასწავლო
რესურსი
დრო
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
1
მისალმება,ჟურნალის წარმოება, გაკვეთილის თემის,გაკვეთილის მიზნის,გაკვეთილის შედეგის,ესგ-ით მისაღწევი შედეგების, შეფასების საგნის, შეფასების კრიტერიუმების გაცნობა.(იხ.თაბახიN1). ყველაფერი ეს გაკრული იქნება წინასწარ საინფორმაციო დაფაზე და მოსწავლეებს ექნებათ საშუალება წინასწარ გაეცნონ ამ ინფორმაციებს ,რომ ბევრი დრო არ დაიკარგოს.
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
გაკვეთი-ლის თემა,
გაკვეთი-ლის მიზანი,
გაკვეთი-ლის შედეგი,
ესგ-ით მისაღწე-ვი შედეგები
შეფასე-ბის საგანი,
შეფასე-ბის კრიტერი-
უმები
3წთ
მოსწავლე-
ებს ეცოდინე-
ბათ
გაკვეთი-
ლის თემა,
მიზანი,
შედეგი,
ესგ-ით
მისაღწევი
შედეგები,
შეფასების
საგანი,
შეფასების
კრიტერიუ-მები.
2
მოსწავლეებმა უკვე იციან ტექსტი. მოკლედ მიმოვიხილავთ  ნაწარმოების მხატვრულ და არამხატვრულ ელემენტებს. მხატვრულ-პუბლიცისტური ფორმა უფო რეალურს ხდის ეპოქის სურათს.60-იანი წლების პანორამა.
კითხვა-პასუხი
მთელ კლასთან ერთად
მხატვრუ-
ლი და
არამხატ-ვრული
ელემენ-
ტების გამიჯნვა
(რესურ-სის შექმნა,
ვენის
დიაგრა-
მა.
დაფა,
ცარცი).
იხ.რესურ
სი N1.
5წთ.
მოსწავლეს
ეცოდინე-
ბა, რა განსხვავე-
ბაა მხატვრულ
და არამხატვ-რულ ელემენტებს
შორის.რა
აქვთ საერ-
თო.
მიხვდება,
რომ ამ
ფორმატის
საფუძვე-
ლი რეა-
ლური ცხოვ-
რებაა.


3
ვიწყებთ ნაწარმოებში ასახული პრობლემების იდენტიფიცირებას
კითხვა-
პასუხი,

მთელი კლასი
იდენტი-
ფიცირე-
ბის
გათვალ-
საჩინოე-
ბა ფლირ-
ჩატზე.
რესურ-
სის
შექმნა.
(იხ. რესურ-
სი N 2).
3წთ.
მოსწავლეს
შეუძლია
პრობლემე-
ბის
იდენტიფი-
ცირება
და, შესაბამი-
სად, რესურ
სის შექმნა.
4
ვიწყებთ მსჯელობას თითოეულ პრობლემაზე, პარალელურად განვიხილავთ თანამედროვე საქართველოს საკითხებს.
მსჯელობა
ინდივი
დუალური.
თითოე-
ლი მოს-
წავლე


თითოე-
ული
გამომს-
ვლელი
თავისუ-
ფალია
 თავის
გამოსვ-
ლაში.
შეუძლია
იქვე
შექმნას
რესურსი.

20 წთ
მოსწავლეე-
ბი უკეთ
დაეუფლე-
ბიან
მსჯელო-
ბის უნარს.
დაწვრილე-
ბით ეცოდინე-
ბათ ილიას
დროინდე-
ლი და თანა-
მედროვე
პრობლემე-
ბი
5
 დასკვნის ფაზაზე
წერილობი-
თი
გამო-
კითხვა
მთელი
კლასი
მოსწავ-
ლეებს
დაურიგ-
დებათ
ილია
ჭავჭავა-
ძის
„მზავრის
წერილე-
ბის“
იდენტი-
ფიცირე-
ბული
პრობლე-
მები, რო-
მელსაც
გვერდით
ექნება
სვეტი
თანამედ-
როვეო-
ბის.მათ
უნდა მიუწე-
რონ
ეს პრობლე-
მა დღეს
გადაჭ-
რილია
თუ არა.
(მცირე
კომენ-
ტარე-
ბით).
7წთ
მოსწავ-
ლეები
გამოი-
ტანენ
დასკვნას,
რომელიც
კარგი
სატრანს-
ფერო
მასალაა
და
გათვლი-
ლია
გრძელვა-
დიან
მიზანზე.

6
დავალების
მიცემა.
ანალიტიკური ესე
 „მგზავრის წერილების“
თანამედროვეობა
ინსტრუქ-
ტაჟი
მთელი
კლასი
ილია
ჭავჭა-
ვაძის
„მგზავ-
რის
წერილე-
ბი“;
თემის
შესა
ბამისი
სხვა
ლიტე-
რატუ-
რა.
2წთ.
ცოდნის
განმტკი-
ცება










რესურსიN1









რესურსიN2
პრობლემების იდენტიფიცირება (მოსწავლეები შექმნიან ამ რესურსს. უნდა შეეხონ საკითხებს:ევროპა თუ რუსეთი? თერგდალეულები,განათლება, ეროვნული და სოციალური პროგრამები, მოძრაობის იდეა,ერისკაცების ძიება („ძილშიაც  არა სძინავს,  ქვეყნის უბედურებით გულაღტკინებულსა“),ქვეყნის წარსული(წმინდა სამების განძი)“ჩვენი თავი ჩვენადვე გვეყუდვნეს“,დღევანდელობა („რუსობაჩი ვართ“)...


რესურსიN3
                   საკითხები
   ილიას ეპოქა
                 დღევანდელობა
 ევროპა თუ რუსეთი?


 თერგდალეულები


 განათლება


 ეროვნული საკითხი


 სოციალური საკითხები


 მოძრაობა/ცხოვრების გარდაქმნა


 ქვეყანაზე მოფიქრალი ადამიანები


 „ადრიდა ავად თუ კარგად ჩვენ ჩვენი თავნი ჩვენადვე გვეყუდნეს“


„რუსობაჩი ვართ“


„რაი არს მტერობა,თუ ერი ერობს?“



















მსჯელობის უნარების შეფასების რუბრიკა
ქულები და კრიტერიუმები
          9-10
         7-8
           5-6
       1-4
გამართული და სწორი მეტყვ
ელება
გამართულად მეტყველებს; აქვს მდიდარი ლექსიკა  და შემოქმედებითად იყენებს ენობრივ-გამომსახველობით საშუალებებს.
გამართულად მეტყველებს, იყენებს მართებულ სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქცი-
ებს.
იცავს მართლ-მეტყველების ელემენტა- რულ წესებს,მეტ-ნაკლებად გამართუ-
ლად საუბრობს.
არ იცავს მართლწერის ელემენტა-
რულ წესებს,უჭირს გამართულად საუბარი.
საკუთარი აზრის დასაბუთებულად წამოდგენა
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს თავის მოსაზრებას.
თითქმის ყოველთვის ასაბუთებს საკუთარ მოსაზრებას.
ხშირად ახერხებს საკუთარი აზრის დასაბუთებას.
ხშირად
ვერ
ასაბუთებს საკუთარ აზრს.
სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება
უსმენს სხვებს და საკუთარი მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით; კორექტულია და ამჟღავნებს სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემას, მაშინაც კი, როცა არ ეთანხმება მას.
უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას.
არ უსმენს სხვებს, არ აცდის სხვას საუბრის დამთავრებას.

No comments:

Post a Comment