Saturday, July 6, 2019

თემატური გეგმა(მე_10 კლასი)


ქართული ენა და ლიტერატურა



მე-10 კლასი
(ავტორები: მანანა გიგინეიშვილი, ლაურა გრიგოლაშვილი, ვახტანგ როდონაია, ავთანდილ არაბული)


თემატური გეგმა


პედაგოგი-მთვარისა ბესელია









2018-2019 სასწავლო წელი

N
                  თემის დასახელება
 თარიღი
 შენიშვნა
1.
  ქართული მწერლობის პერიოდები.  ძველი ქართული მწერლობა.სასულიერო მწერლობის მხატვრული ბუნება.


2.
ქრისტიანობის დამკვიდრება და მნიშვნელობა ქართული კულტურისთვის. ქართული კულტურის ძეგლები.ადამიანის განვითარების ქრისტიანული გზა.


3.
იაკობ ხუცესი, „შუშანიკის წამება“. სალექციო წარდგენა.


4.
ტექსტი.ავტორი- მთხრობელი-პერსონაჟი.


5.
ტექსტი.შუშანიკისა და ხუცესის პირველი დიალოგის პერიპეტიები.


6.
ტექსტი. გმირი და ანტიგმირი.


7.
ტექსტი. მეორეხარისხოვანი პერსონაჟები.მათი ადგილი და როლი ნაწარმოების პრობლემასთან მიმართებაში.


8.
ტექსტი. დედოფლობიდან წმინდანობამდე. შუშანიკის სახისმეტყველება.


9.
ტექსტი. შუშანიკი ერისთვის და ერი შუშანიკისთვის.


10.
ტექსტი. მხატვრული ანალიზის ელემენტები.


11.
ტექსტი. ქართული კულტურა „შუშანიკის წამებაში“.


12.
ტექსტი. მე-5 საუკუნის ქართლი. წყარო-„შუშანიკის წამება“.


13.
ტექსტი. დისკუსია-შუშანიკი და თანამედროვეობა.


14.
ტექსტი. იდეურ-მხატვრული ანალიზი.


15.
ტექსტი. პავლე მოციქულის სწავლების-„არა დამონებულ არს...“ მნიშვნელობა ნაწარმოებისათვის.


16.
დამატებითი ასო-ნიშნები ძველი ქართულისთვის. მეშველი ზმნა“არს“ ძველ ქართულში.


17.
კავშირები ძველ ქართულში. კითხვის ნიშანი ძველ ქართულში. „რაითა” და „რაითაიმცა“.


18.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


19.
იოვანე საბანისძე,“აბოს წამება“.სალექციო წარდგენა.


20.
ტექსტი. ეპოქა ნაწარმოებში.


21.
ტექსტი. პოლიჟანრულობა.


22.
ტექსტი. ქართველი ერის ფუნქციის საბანისძისეული მიმოხილვა.


23.
ტექსტი. მართლმადიდებლობა-„მამულისა ჩვეულებისაებრ სვლაი“.


24.
ტექსტი. თბილისი ნაწარმოებში.


25.
ტექსტი. პატრიოტიზმი. ბედი ერისკაცისა.ნერსე ერისთავის სახისმეტყველება.


26.
ტექსტი. აბოს გზა-პიროვნული სრულყოფილების გზა.


27.
ტექსტი. ხოტბა წმინდანისა. აღსრულებული სასწაულები.


28.
ტექსტი. უფლის პარადიგმები ნაწარმოებში.


29.
ტექსტი. დისკუსია-დრო და ღირებულებები.


30.
ტექსტი. სახარებისეული იგავი სინათლის შესახებ ნაწარმოების მთავარი სათქმელის გადმოსაცემად.


31.
ტექსტი. იდეურ-მხატვრული ანალიზი.


32.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


33.
გიორგი მერჩულე, „გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება“. სალექციო წარდგენა.


34.
ტექსტი. ყრმობა წმინდანისა.


35.
ტექსტი. მღვდლობის პატივი.


36.
ტექსტი. გზა სამხრეთ საქართველოსაკენ. ოპიზა.სამოსასტრო ინსტიტუცია.


37.
ტექსტი. გრიგოლ ხანძთელი და ბერი ხუედიოსი.


38.
ტექსტი. პირველი ძელის ეკლესია. ბუნებრივი პირობები და გეოგრაფიული გარემო.


39.
ტექსტი. წმინდა გიორგის სახელობის პირველი ქვითკირის ეკლესია. გაბრიელ დაფანჩული.


40.
ტექსტი. გზა აშოტ კურაპალატისკენ. დიდი სამონასტრო კოლონიზაცია.


41.
ტექსტი. იერუსალიმი და საბერძნეთი. სამონასტრო კანონის მიღება.


42.
ტექსტი. ქრისტეფორე და თეოდორე.კეთილი მწყემსის გზა დასავლეთ საქართველოსკენ. უბისის ეკლესიის მშენებლობა.აფხაზეთის შესახებ ინფორმაციები.


43.
ტექსტი. ზენონისა და“სიძვის დიაცის“ ეპიზოდები.


44.
ტექსტი. ბაგრატიონები.საბა იშხნელის ეპიზოდი.


45.
ტექსტი.ჯავახეთის საეკლესიო კრება. არქიმანდრიტი.


46.
ტექსტი. ავტოკეფალიის საკითხი.“ქართლად ფრიადი ქვეყანაი....“


47.
ტექსტი. ცქირი.


48.
ტექსტი. საერო და სასულიერო პირები სახელმწიფოსათვის.


49.
ტექსტი. მხატვრული ანალიზის ელემენტები.


50.
ტექსტი. სიტყვა“პატიჟი“ ძველ ქართულში.“ჯერ -არს“ რთული ზმნის ისტორიიდან.პირდაპირი ობიექტის მრავლობითის ასახვა ძველ ქართულ ზმნაში. რატომ აქვთ მოთხრობითი ბრუნვა და სავრცობი (-ა) საკუთარ სახელებს?


51.


ტექსტი. სახარებისეული ტალანტის იგავი ნაწარმოების მთავარი სათქმელის გადმოსაცემად. ანალიზი-სინთეზი-შეფასება. შრომის აპოლოგია.


52.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


53.
გიორგი მთაწმინდელი,“იოვანესა და ექვთიმეს ცხოვრება’. სალექციო წარდგენა.


54.
ტექსტი.დათმენის ესთეტიკა.


55.
ტექსტი. ქართველები ათონზე.


56.
ტექსტი. მთარგმნელობითი სკოლა.


57.
ტექსტი. თარგმანი.თარგმანის თავისებურებანი. მთარგმნელობითი კულტურა-ერის კულტურის ნაწილი.


58.
ტექსტი.ღვთის სასწაულები.


59.
ტექსტი.მხატვრული ანალიზის ელემენტები. ჟანრის კანონი.


60.
ტექსტი. მთარგმნელობითი კულტურა დღეს.


61.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


62.
ძველი ქართული საერო მწერლობის წარმოშობა. შოთა რუსთაველი. სალექციო წარდგენა.


63.
შოთა რუსთაველი.ინფორმაციები. სალექციო წარდგენა.


64.
შოთა რუსთაველი მსოფლიო კულტურის ეპიცენტრში. სალექციო წარდგენა.


65.
პროლოგი.ინფორმაციის თანმიმდევრულობა .


66.
პროლოგი. ეპოქალური გამოძახილები.


67.
პროლოგი. რუსთაველი პოეზიის შესახებ.


68.
პროლოგი. რუსთაველი სიყვარულის შესახებ.


69.
ტექსტი. არაბეთის სამეფო.როსტევანი და თინათინი.


70.
ტექსტი.“’რასაცა გასცემ შენია...“ არაბეთის დემოკრატიული სახელმწიფოს საფუძველი.


71.
ტექსტი. ნადირობა.


72.
ტექსტი. უცხო მოყმის ნახვა.


73.
ტექსტი. სცენები უცხო მოყმის ნახვის მერე.


74.
ტექსტი. „კაცმა საქმე მოაგვაროს...“


75.
ტექსტი. თინათინი და ავთანდილი. „წადი,იგი მოყმე ძებნე...“


76.
ტექსტი. ავთანდილი და შერმადინი.


77.
ტექსტი. სამწლიანი ძებნა და უცხო მოყმის კვალი.


78.
ტექსტი. ავთანდილი და ასმათი.


79.
ტექსტი. ტარიელი. ამბები ტარიელისა.


80.
ტექსტი. ინდოეთის სამეფო.ფარსადანი და სარიდანი.ტარიელი და ნესტან-დარეჯანი.


81.
ტექსტი. სამიჯნურო წერილები.


82.
ტექსტი. ხატაეთის ომი.


83.
ტექსტი. ნესტანის გათხოვების გეგმა.


84.
ტექსტი. ნესტანი და ტარიელი ინდოეთისთვის.


85.
ტექსტი. სასიძოს მოკვლა. გაყოფილი ინდოეთი. ტარიელის გამაგრება თავის სამხედრო ქალაქში.


86.
ტექსტი. ნესტანის ამბები.მიტოვებული ინდოეთი.


87.
ტექსტი. ტარიელი და ფრიდონი. მულღაზანზარი.


88.
ტექსტი. ომი ფრიდონის ბიძაშვილებთან.


89.
ტექსტი. ნესტანის კვალი.


90.
ტექსტი. მულღაზანზარის დატოვება.


91.
ტექსტი. „ამა დღემან დამავიწყა...“ ავთანდილი ტარიელისთვის.


92.
ტექსტი. ავთანდილი და თინათინი. „რაა წამალი მისისა წყლულისა განკურნებისა?“


93.
ტექსტი. ავთანდილის გაპარვა.


94.
ტექსტი. ავთანდილის ანდერძი.


95.
ტექსტი. ავთანდილის ანდერძი.


96.
ტექსტი. ლოცვა ავთანდილისა.


97.
ტექსტი. ავთანდილი გამოქვაბულში.


98.
ტექსტი. უგონო ტარიელის პოვნა. „რაც არა გწადდეს, იგი ქმენ, ნუ სდევ წადილთა ნებასა“ და „ჰკითხე ასთა, ჰქნენ გულისა, რა გინდა ვინ გივაზიროს“.


99.
ტექსტი.ტარიელის მიერ ლომ-ვეფხვების დახოცვა.


100.
ტექსტი. გზა ფრიდონისკენ.


101.
ტექსტი. ავთანდილი და ფრიდონი.


102.
ტექსტი. ბაღდადელი ვაჭრები.გზა გულანშაროსკენ.


103.
ტექსტი. გულანშარო. ფატმანი. ავთანდილი. გამიჯნურება.


104.
ტექსტი.ჭაშნაგირის სიკვდილი.ნესტანის ამბები.


105.
ტექსტი. უსენი. ნესტანი-„სიკვდილამდე ვის მოუკლავს თავი კაცსა მეცნიერსა“.


106.
ტექსტი. ქაჯეთის გზა. როშაქი.


107.
ტექსტი. ფატმანის მონა ქაჯი. ახალი ამბები ნესტანის შესახებ.


108.
ტექსტი. ნესტანის წერილი ტარიელს.


109.
ტექსტი. ნესტანის წერილი ტარიელს.


110.
ტექსტი. წერილი ფრიდონს. ავთანდილისა და ტარიელის შეხვედრა. „მიწურვილ იყო ზაფხული...“


111.
ტექსტი, გამოქვაბულის საგანძური. გზა ფრიდონისკენ.


112.
ტექსტი. ჯარის გადაადგილება.სამთა თათბირი.


113.
ტექსტი. ქაჯეთის ციხის აღება.


114.
ტექსტი. გულანშაროში. „ვცან სიმოკლე ბოროტისა, კეთილია მისი გრძელი“.


115.
ტექსტი. ავთანდილისა და თინათინის ბედნიერებისათვის.


116.
ტექსტი. ავთანდილისა და თინათინის ქორწილი.


117.
ტექსტი. ინდოეთის დასახმარებლად გაერთიანება.


118.
ტექსტი. ინდოეთის გათავისუფლება.


119.
ტექსტი. ნესტან-დარეჯანისა და ტარიელის ქორწილი.


120.
ტექსტი. ეპილოგი.


121.
ტექსტი. მხატვრული ანალიზის ელემენტები.


122.
ტექსტი. იდეურ-მხატვრული ანალიზი.


123.
რაინდობა და გმირობა ნაწარმოებში.


124.
მეგობრობა და სიყვარული ნაწარმოებში.


125.
ტირილი, ფერები ნაწარმოებში.


126.
სახელმწიფოები  ნაწარმოებში.


127.
არეოპაგეტიკა და „ვეფხისტყაოსანი’. „ვეფხისტყაოსნის“ მსოფლგანცდა.


128.
„ვეფხისტყაოსნის“ თარგმანები. თვალსაჩინო კრიტიკოსები.


129.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


130.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


131.
რუსთაველის შემდეგი ხანის მწერლობა. სულხან-საბა ორბელიანი. სალექციო წარდგენა.


132.
სულხან-საბა ორბელიანი, „სიბრძნე-სიცრუისა“. მხატვრული ანალიზის ელემენტები (იგავ-არაკი).


133.
ტექსტი (დასაწყისი-„მეფე და მხატვარის“ ჩათვლით).


134.
ტექსტი („ნადიმად დაჯდა ლეონ...“-„ავთა კაცთა ენამან და შვილისა სიმწარემან აღმაშფოთა“.


135.
ტექსტი („უსამართლო შირვან-შაჰ“-„ქურდის მემკვიდრე“.


136.
ტექსტი („მაოხრებელი მკვდარი“-„კუ და მორიელი“).


137.
ტექსტი.ჯუმბერის შეგონება.


138.
ტექსტი. სედრაქის შეგონება.


139.
ტექსტი (ლეონი და რუქა-„მოხერხებული არაბი“).


140.
ტექსტზე მუშაობა.  იგავ-არაკების მორალი.


141.
 ტექსტზე მუშაობა.კარისკაცები.სედრაქი და რუქა. სამეფო კარის ინტრიგები.


144.
 ტექსტზე მუშაობა. აღმზრდელი. იგავური აზროვნების სამჭედლო.


145.
მწერლის ენის ანალიზი. ძველი ხოლმეობითი სულხან-საბას ენაში. პირისა და რიცხვის ნიშნები ზმნაში.


146.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


147.
დავით გურამიშვილი. სალექციო წარდგენა.


148.
დავით გურამიშვილი. მხატვრული ანალიზის ელემენტები(სიმბოლურ-ალეგორიული სახე).


149.
ტექსტი(„ქართველ უფალთა  მეგვარტომობის იგავი“, „სწავლა მოსწავლეთა’.


150.
ტექსტი („უკვდავების წყაროს იგავი“-„მოთქმა ხმითა თავ-ბოლო ერთი“.


151.
 ტექსტი („ქართველთა და კახთაგან თავიანთ უფალთან შეორგულება“,“საწაულის მოწყვა ღვთისაგან“..


152.
ტექსტი. ვახტანგ მეფე და რუსეთის იმპერია.


153.
ტექსტი („დავით გურამიშვილის ლეკთაგან დატყოება“-„შველა ღვთისაგან დავითისა...“)


154.
ტექსტი (დავით გურამიშვილისაგან საწუთოს სოფლის სამდურავი“


155.
ტექსტი. მეფის გარდაცვალება. დავითის გოდება.


156.
ტექსტი („ამ წიგნის გამლექსავის გვარისა და სახელის გამოცხადება“, „საფლავის ქვაზედ დასაწერი“).


157.
ტექსტზე მუშაობა. კრიტიკული ანალიზი.


158.
ძველი(არქაული) და ახალი დავით გურამიშვილის ენაში. პროსოდიული ხმოვნები ტაეპების ბოლოს. სიტყვა „მუხრუჭის“ ისტორია.


159.
 „პოეტური ლიცენზია“-პოეტის ენობრივი თავისუფლება.


160.
შემაჯამებელი გაკვეთილი.


161-
174
გ ა მ ე ო რ ე ბ ა



No comments:

Post a Comment